Вільнозапорізька сільська рада

Миколаївська область, Баштанський район

рішення

Дата: 27.05.2021 16:00
Кількість переглядів: 335

Фото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без опису

Додаток 3

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням виконавчого комітету

Вільнозапорізької сільської ради

19 травня 2021 року  № 58

 

ПОЛОЖЕННЯ

про консультаційні пункти з питань цивільного захисту при виконавчому комітеті Вільнозапорізької сільської ради

 

І. Загальні положення

 

1.Положення визначає вимоги до порядку створення та організації роботи консультаційного пункту з питань цивільного захисту при виконавчому комітеті Вільнозапорізької сільської ради.

Консультаційні пункти з питань цивільного захисту (далі-консультаційні пункти) є осередками проведення інформаційно-просвітницької роботи і пропаганди знань з питань захисту та дій у надзвичайних ситуаціях серед непрацюючого населення.

2.Діяльність консультаційних пунктів організовується відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444, та наказу Міністерства надзвичайних ситуацій України від 07 червня 2011 року № 587 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку створення, обладнання та забезпечення функціонування консультаційних пунктів з питань цивільного захисту при житлово-експлуатаційних організаціях та сільських (селищних) радах», розпорядження голови Миколаївської обласної державної адміністрації від 15 липня 2020 року № 285-р «Про порядок створення та організацію роботи консультаційних пунктів з питань цивільного захисту»..

3.Мережа консультаційних пунктів на адміністративній території  територіальної громади створюється рішенням виконавчого комітету  територіальної громади при Вільнозапорізькій сільській раді.

Один консультаційний пункт може обслуговувати мешканців групи будинків (мікрорайон), у яких мешкає не більше 1500-2000 громадян.

Населення, яке мешкає у власних будинках, закріплюється для навчання за відповідними консультаційними пунктами за територіальним принципом.

4.На підставі розпорядження голови Миколаївської обласної державної адміністрації рішенням виконавчого комітету Вільнозапорізької сільської ради створюються консультаційні пункти при сільській раді, у якому вказується:

- перелік приміщень, які виділені для розташування пункту;

- населені пункти, мешканці яких охоплюються навчанням на пункті;

- особи, відповідальні за створення, обладнання (посадова особа органу влади, організації, при яких створюється пункт) та організацію роботи пункту;

- кількість консультантів – фахівців різних напрямів (цивільного захисту, безпеки життєдіяльності, медицини, пожежної безпеки, охорони праці тощо), які залучаються до роботи пункту на громадських засадах;

- порядок роботи пункту та організації проведення консультацій;

- порядок взаємодії пункту з керівництвом об’єктів потенційної небезпеки щодо забезпечення надходження від них інформації про стан безпеки;

- порядок роботи з населенням, організаціями, підприємствами та установами щодо створення активу з питань цивільного захисту консультаційного пункту на місцях;

- порядок забезпечення пункту необхідним майном, літературою, навчальними посібниками та технічними засобами;

- облік та звітність про проведену пунктом за рік роботу;

- особа, відповідальна за виконання рішення.

5.У повсякденній діяльності консультаційні пункти керуються положенням про них.

Положення консультаційного пункту розробляється відповідно до вимог нормативних актів та у відповідності примірного Положення про консультативні пункт из питань цивільного захисту, затвердженого розпорядженням голови Миколаївської обласної державної адміністрації         від 15 липня 2020 року № 285-р «Про порядок створення та організацію роботи консультаційних пунктів з питань цивільного захисту»  посадовою особою сільської ради, яка відповідає за питання цивільного захисту та затверджується рішенням виконавчого комітету Вільнозапорізької сільської ради.

6.Загальне керівництво консультаційним пунктом здійснює сільський голова.

7.Контроль за діяльністю консультаційних пунктів здійснюється:

посадовими особами органів місцевого самоврядування та працівниками структурних підрозділів з питань цивільного захисту районної державної адміністрації, відповідних виконавчих органів сільської ради (територіальної громади).

8.Консультаційно-методична допомога з організації роботи консультаційних пунктів здійснюється педагогічними працівниками навчальнометодичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Миколаївської області (далі – курси, центр).

ІІ. Завдання консультаційного пункту та їх кадрове забезпечення

1.Головними завданнями консультаційного пункту є:

- участь у підготовці населення з питань захисту та дій у надзвичайних ситуаціях за тематикою консультацій, рекомендованих Державною службою України з надзвичайних ситуацій;

- сприяння розвитку громадської свідомості щодо особистої та колективної безпеки;

- підвищення рівня морально-психологічного стану громадян в умовах загрози і виникнення надзвичайних ситуацій.

2.Відповідно до покладених на них головних завдань консультаційні пункти забезпечують доведення до непрацюючого населення правил та рекомендацій щодо:

- дій в умовах надзвичайних ситуацій та проявів терористичних актів;

- застосування засобів індивідуального та колективного захисту;

- надання домедичної само- та взаємодопомоги постраждалим;

- поведінки в несприятливих побутових і нестандартних ситуаціях;

- забезпечення особистої та колективної безпечної життєдіяльності в різні пори року;

- створення умов для самостійного вивчення населенням матеріалів посібників, пам’яток, іншого друкованого навчально-інформаційного матеріалу, перегляду та прослуховування спеціального циклу теле- та радіопередач;

- надання інформації населенню щодо прав та обов’язків громадян України у сфері цивільного захисту;

- участь в інформаційно-просвітницькій роботі та пропаганді знань серед населення з питань заходів цивільного захисту, які сплановані та проводяться у регіоні, а також роз’яснення правил поведінки та дій в умовах виникнення надзвичайних, несприятливих побутових або нестандартних ситуацій (організація та участь у виставках, змаганнях, оглядах-конкурсах, бесідах, вікторинах, поширення друкованої, аудіо та відеопродукції тощо);

- доведення до мешканців конкретних повідомлень, що стосуються участі населення у заходах цивільного захисту за місцем проживання (дій за попереджувальним сигналом «Увага всім!», при проведенні евакуаційних заходів, інформації про місця знаходження захисних споруд цивільного захисту (далі-захисні споруди), пунктів видачі засобів індивідуального захисту тощо);

- створення та удосконалення необхідної навчально-матеріальної бази.

3.Безпосередня відповідальність за організацію роботи консультаційного пункту покладається на штатну (позаштатну) спеціально призначену посадову особу з питань цивільного захисту сільської ради, яка працює під контролем її керівника.

Крім осіб, які безпосередньо відповідають за роботу консультаційних пунктів до проведення просвітницько-інформаційної роботи і пропаганди знань цивільного захисту серед населення можуть залучатися (за їх згодою) активісти з числа ветеранів цивільного захисту, викладачі нормативних дисциплін «Безпека життєдіяльності» та «Цивільний захист» закладів вищої освіти, а також студенти старших курсів закладів вищої освіти, медичний персонал, громадяни, які раніше успішно пройшли повний курс навчання та мають необхідну підготовку.

4.До складу працівників консультаційного пункту входять завідувач та інструктори, які призначаються рішенням виконавчого комітету Вільнозапорізької сільської ради.

До проведення занять з населенням також можуть залучатися за їх згодою на громадських засадах консультанти з числа ветеранів цивільного захисту, викладачі нормативних дисциплін «Безпека життєдіяльності» та «Цивільний захист» закладів вищої освіти, а також студенти старших курсів закладів вищої освіти, медичний персонал, громадяни, які раніше успішно пройшли повний курс навчання та мають необхідну підготовку.

5.Особа, яка безпосередньо організовує роботу консультаційного пункту, відповідає за планування заходів, що проводяться на пункті, зміст та своєчасне оновлення наочної інформації, організацію роботи консультантів з числа активістів цивільного захисту, стан навчально-матеріальної бази та зобов’язана:

- розробляти та вести плануючі, облікові та звітні документи консультаційного пункту;

- організовувати проведення консультацій з питань захисту та дій в умовах надзвичайних ситуацій;

- проводити інструктаж консультантів;

- забезпечувати необхідною літературою та приладами мешканців, які побажали самостійно вивчати питання щодо їх захисту та правильних дій в умовах надзвичайних ситуацій;

- вести облік заходів, проведених з навчання непрацюючого населення у закріпленому за територією;

- складати звіти про виконання плану роботи консультаційного пункту і представляти їх керівникові;

- складати заявки на придбання навчального і наочного приладдя, технічних засобів навчання, літератури, вести їх облік, зберігання та своєчасне списання;

- стежити за станом та порядком у приміщеннях, які використовуються для забезпечення консультаційної роботи;

- брати участь у заходах інформаційно-просвітницької роботи з пропаганди знань серед населення з питань захисту та дій в умовах надзвичайних ситуацій;

- контролювати та планувати підготовку в сфері цивільного захисту працівників пункту;

- підтримувати постійну взаємодію з питань навчання з органами управління з питань цивільного захисту та курсами, центрами.

Для співробітників пункту, у тому числі і для тих, які працюють за сумісництвом або на громадських засадах, функціональні обов’язки розробляються спеціально призначеною особою з питань цивільного захисту організації, при якій створено пункт та затверджуються її керівником.

6.Особа, яка безпосередньо організовує роботу консультаційного пункту, у встановлений термін проходить підготовку на територіальних курсах центру.

ІІІ. Матеріально – технічне забезпечення діяльності

консультаційного пункту

1.Навчальна матеріально-технічна база консультаційного пункту з питань цивільного захисту сільської ради включає:

- інформаційно-довідковий куточок з питань цивільного захисту, що забезпечує доступне доведення до мешканців певної території необхідної інформації з питань цивільного захисту та повідомлень, розроблених на основі аналізу особливостей місцевих умов та ймовірних місцевих небезпек, які можуть спричинити надзвичайні ситуації;

- окреме приміщення, призначене для проведення роз’яснювальної консультаційної роботи щодо дій в разі виникнення аварій, катастроф, стихійних лих, імовірних для конкретної території та надання практичної допомоги населенню у самостійній підготовці за спеціальними програмами підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях.

2.Рішенням виконавчого комітету Вільнозапорізької сільської ради для консультаційного пункту виділяється приміщення у адміністративній будівлі організації, яке оснащується необхідними меблями (столи, стільці, шафи тощо).

Біля вхідних дверей консультаційного пункту розміщується табличка з надписом «Консультаційний пункт з питань цивільного захисту».

На видному місці розташовуються розпорядок дня, графік проведення консультацій, прізвища та телефони консультантів.

Засоби обладнання та оснащення консультаційного пункту повинні відповідати сучасним вимогам теорії та практики захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

Кожний відвідувач пункту повинен мати можливість отримати конкретну та вичерпну інформацію про ймовірні надзвичайні ситуації у районі його проживання, місця укриття та маршрути проходу до них, про адреси пунктів видачі засобів індивідуального захисту, порядок евакуації тощо.

3.Інформаційно-довідковий куточок з питань цивільного захисту є обов’язковим елементом консультаційного пункту сільської ради та являє собою окремий стенд з тематично оформленими планшетами.

Інформаційно-довідкові кутки розміщуються у легкодоступних для огляду місцях з масовим перебуванням людей адміністративного приміщення організації (коридори, холи, вестибулі тощо).

4.Тематичний зміст планшетів інформаційно-довідкового кутка викладається зрозуміло, наочно, вкрай лаконічно та розміром шрифту, що забезпечує його легке застосування та включає:

- пам’ятку щодо порядку зв’язку з екстреними службами, які діють за скороченими телефонними номерами (101, 102, 103, 104 тощо) та комунальними аварійними службами допомоги населенню;

- карти-схеми зони відповідальності експлуатаційної організації сільської ради з інформацією про імовірні загрози техногенного характеру (аварій, катастроф на потенційно-небезпечних підприємствах), наслідки яких можуть негативно впливати на життєдіяльність населення;

- сигнали цивільного захисту (порядок оповіщення населення) у разі виникнення аварії, катастрофи або стихійного лиха, дії населення з отриманням таких сигналів або інформації;

- рекомендації щодо засобів захисту від впливу небезпечних факторів імовірних загроз техногенного характеру та правил поведінки під час виникнення аварій та катастроф;

- інформацію про імовірні загрози природного характеру (стихійні лиха) відповідно до пори року, наслідки яких можуть негативно впливати на життєдіяльність населення, що мешкає на території сільської територіальної громади та рекомендації щодо засобів захисту від впливу небезпечних факторів імовірних сезонних загроз природного характеру і правил поведінки під час стихійного лиха;

- схему розміщення захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони) (далі – захисні споруди), закріплення мешканців житлових будинків за захисними спорудами, маршрути висування населення до них, порядок отримання населенням засобів індивідуального захисту;

- порядок проведення евакуації населення із схемою розміщення та адресами збірних евакуаційних пунктів, рекомендації щодо готовності населення до проведення евакуаційних заходів;

- розклад роботи консультаційного пункту та порядок отримання консультаційної допомоги з питань цивільного захисту.

Зміст інформаційно-довідкового кутка сільської ради доповнюється додатковими розділами:

- рекомендаціями щодо захисту сільськогосподарських тварин, рослин і продуктів сільськогосподарського виробництва, продуктів харчування, фуражу і води (з урахуванням місцевої специфіки);

- порядком організації прийому евакуйованого населення (у разі наявності таких завдань).

5.Для тематичного оформлення приміщення консультаційного пункту використовуються:

- навчально-наочні посібники (плакати, стенди);

- спеціальна навчальна література;

- навчальне майно.

6.Навчально-наочні посібники (плакати, стенди) розміщуються на стінах приміщення консультаційного пункту та можуть містити, з урахуванням місцевих особливостей, інформаційні матеріали наступного змісту:

- структура єдиної державної системи цивільного захисту (склад органів цивільного захисту, обов’язки центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування щодо цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій);

- права і обов’язки громадян щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, обов’язки дорослого населення щодо захисту дітей;

- правила особистої, пожежної та техногенної безпеки; класифікація надзвичайних ситуацій; хімічна небезпека; радіація; електричний струм; увага газ; розлив ртуті; при пожежі; землетрус; обмороження; небезпека на воді; безпека руху; безпека пішохідних переходів; застарілі боєприпаси; тероризм; небезпека у лісі; безпечна прогулянка у лісі; повінь; блискавка; ожеледиця; життєзабезпечення населення в надзвичайних ситуаціях; засоби захисту органів дихання і шкіри (засоби індивідуального захисту); евакуація населення; укриття населення в захисних спорудах; медичний захист; дозиметричний і хімічний контроль; оповіщення і інформування;

- інші інформативні матеріали, які розкривають зміст заходів захисту населення і територій відповідного регіону.

7.Спеціальна навчальна література, призначена для самостійної роботи відвідувачів консультаційного пункту, повинна бути представлена:

- навчальними посібниками з питань цивільного захисту;

- виписками із нормативних актів з питань захисту населення, територій та безпеки життєдіяльності;

- пам’ятками та рекомендаційними брошурами з питань охорони життя і здоров’я людини у надзвичайних, несприятливих побутових або нестандартних ситуаціях

8.Технічні засоби навчання: телевізор, відеоапаратура, комп’ютер з електронною базою спеціалізованих видань та доступом до мережі Інтернет, прийомні пристрої дротового та ефірного віщання тощо.

9.Навчальне майно: засоби індивідуального захисту, які рекомендовані для застосування на території чи об’єкті, що обслуговується пунктом, засоби пожежогасіння, засоби надання домедичної допомоги, медичні муляжі та багатофункціональні тренажери для навчання навичкам надання першої допомоги, радіометри та дозиметри побутові.

Кількість зразків та типів навчального майна, технічних засобів навчання, спеціальної навчальної літератури, навчально-наочних посібників консультаційного пункту визначається місцевими умовами та фінансовими можливостями.

10.Обов’язки із розроблення та впровадження стенду інформаційно-довідкового кутка та навчально-наочних посібників приміщення консультаційного пункту (далі – навчально-наочні посібники) покладаються на відповідального працівника сільської ради.

11.Матеріальні та фінансові витрати, пов’язані з відділенням та утриманням приміщень консультаційного пункту, їх обладнанням та оснащенням необхідною навчальною матеріально-технічною базою здійснюються за рахунок місцевого бюджету або інших джерел, незаборонених чинним законодавством.

ІV. Організація роботи консультаційних пунктів

1.Робота консультаційних пунктів організовується за річним планом роботи пункту згідно із організаційно-розпорядчими документами з підготовки населення керівника територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту.

2.У річному плані визначаються основні заходи консультаційної та просвітницько-інформаційної роботи з пропаганди знань серед населення з питань захисту та дій у надзвичайних ситуаціях, а також заходи щодо удосконалення навчально-матеріальної бази пункту, підготовки працівників консультаційного пункту у навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Миколаївської області.

План роботи консультаційного пункту розробляється та підписується особою, яка безпосередньо відповідає за його роботу, погоджується керівником структурного підрозділу (посадовою особою) з питань цивільного захисту сільської ради і затверджується сільським головою.

Консультаційна робота з питань цивільного захисту та безпеки життєдіяльності працівниками пункту здійснюється згідно з графіком їх роботи на місяць.

3.Навчання населення, не зайнятого у сфері виробництва та обслуговування, здійснюється шляхом:

- проведення консультацій з питань захисту та дій в умовах можливих надзвичайних ситуацій за рекомендаціями Організаційно-методичних вказівок щодо навчання населення Миколаївської області з питань цивільного захисту і діям в умовах надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру;

- проведення інформаційних та агітаційних заходів (бесід, лекцій, вечорів питань і відповідей, показів діафільмів, відеофільмів тощо);

- розповсюдження та читання пам’яток, листівок, посібників;

- прослуховування радіопередач, перегляд та прослуховування спеціальних відео- та аудіоматеріалів з тематики захисту населення;

- забезпечення умов для самостійного вивчення населенням правил поведінки та дій в умовах надзвичайних ситуацій за рекомендованою працівниками пункту літературою та за їх консультаційною допомогою;

- проведення представницьких заходів (днів професійних свят, оглядів конкурсів тощо);

- участі у тренуваннях з цивільного захисту та захисту від надзвичайних ситуацій.

4.Консультаційні пункти можуть використовуватися для доведення до мешканців конкретних повідомлень, що стосуються їх участі у заходах цивільного захисту за місцем проживання (дій за попереджувальним сигналом «Увага всім!», під час проведення евакуаційних заходів, укриття у захисних спорудах, видачі засобів індивідуального захисту тощо).

5.При проведенні консультацій на пункті обов’язково надається інформація про потенційну небезпеку, що характерна для місць проживання населення та методи реагування на неї. Особливу увагу необхідно звертати на громадян, які проживають поряд з потенційно небезпечними об’єктами, а також на дітей та соціально незахищені верстви населення.

Керівники потенційно небезпечних об’єктів надають через консультаційний пункт постійну та оперативну інформацію населенню, яке проживає в зонах можливого ураження, про стан їх захисту, методи й способи забезпечення безпеки при аваріях.

6.Робота персоналу пункту організовується таким чином, щоб кожен його відвідувач у будь-який час міг отримати вичерпну інформацію (роз’яснення) щодо питань гарантованого забезпечення захисту та порядку його дій в умовах надзвичайної ситуації.

На забезпечення цієї вимоги на консультаційному пункті постійно повинен бути працівник (консультант), здатний конкретизувати положення інформації стендів (довідкової літератури, нормативних документів), а також список контактних телефонів консультантів – фахівців у відповідній галузі знань з питань цивільної безпеки.

7.Просвітницька робота та пропаганда знань серед населення з питань захисту та дій у надзвичайних ситуаціях спрямовується на підготовку громадян до дій при виникненні надзвичайних ситуацій, зокрема: особливостей поведінки у різні періоди року, поведінки на воді, на дотримання правил пожежної безпеки, санітарно-гігієнічних норм, при виникненні епідемій, епізоотій, отруєнь тощо.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Результати опитування

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь